Gedrag, keuzes, energie, weerstand: ze worden grotendeels bepaald door een onzichtbare maar sturende kracht. Drijfveren. Als u klanten of medewerkers wilt meekrijgen, kan een drijfverenanalyse de sleutel tot succes aanreiken. Onze drijfverentest is daarvoor de ultieme tool.

Drijfveren doen hun werk grotendeels onbewust. U herkent ze bij uzelf soms aan een onderbuikgevoel. Een rem, of juist een flow. Aantrekkingskracht, of afkeer. Een klik met mensen, of juist conflict. Het is daarom belangrijk om te weten wat het drijfverenprofiel van uzelf, uw team, uw organisatie en/of uw klanten is. Als u de goede drijfveren triggert

  • motiveert u medewerkers;
  • wordt u aantrekkelijker voor klanten;
  • voorkomt u weerstand;
  • buigt u weerstand om in energie;
  • geeft u energie!


Drijfverentest
Wij kunnen de drijfverenprofielen op twee manieren vaststellen.

  • Door middel van een online drijfverentest, die we hiervoor hebben ontwikkeld.
  • Door middel van observaties en interviews door onze ervaren consultants. Dat is handig in situaties waarin u geen tests kunt uitvoeren, bijvoorbeeld bij uw klanten.

De G2O drijfverentypologie
Een drijfverenprofiel bestaat uit een score op vier basisdrijfveren: Acquire, Bond, Learn en Defend. (We lichten ze u graag persoonlijk toe.) De twee hoogst scorende drijfveren vormen echter samen een drijfverentype. Er zijn in totaal zestien drijfverentypen, die niet alleen mensen maar ook complete organisaties kenmerken. Deze typen hebben we vastgesteld op basis van jarenlange ervaring en onderzoek in de praktijk.

Hoe zit dat bij u?
Drijfveren vormen een zeer diep niveau van uw identiteit. Dat maakt inzicht erin waardevol. Alle identiteitsaspecten op hogere niveaus zullen te herleiden zijn naar uw drijfverentype.

  • Als deze gedachte u voorzichtig maakt, is uw drive to Defend getriggerd.
  • Als u vooral wilt weten wat dit u oplevert, doet uw drive to Acquire zijn werk.
  • Als u erg graag meer wilt weten, speelt uw drive to Learn een rol.
  • Als drijfveren u vooral waardevol lijken in relaties, wint uw drive to Bond het.

Ja, ik wil vrijblijvend
kennismaken.

Laat je gegevens achter via onderstaand contactformulier en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

Liever direct contact?

Stel je vragen of plan direct een kennismaking in.
Neem contact op met Gijs Huisman.

Onze gegevens
Vliegend Hertlaan 41-43, Utrecht
+31 30 76 33 900
info@g2oconsultants.nl

De goede uitstraling creëren voor een bedrijf is geen truc. Geen kwestie een leuk kleurtje en lettertje kiezen en klaar is Kees. Er moet een brug zijn tussen identiteit en creatie. Die brug kan je alleen slaan als je die identiteit ziet en begrijpt.

Pleun Pieter Goudriaan Directeur BVP

Bekijk deze case
Toon alle cases

Ons magazine. Eigen.

Gratis magazine

Benieuwd naar onze visie? Inspiratie opdoen? Meer weten over G2O Consultants? Vraag de Eigen aan!

Vraag 'm aan

Deze website gebruikt analytische cookies om bezoekersstatistieken bij te houden.

Accepteren