Met een scherpe positionering gaat u het verschil maken in uw markt. Nee, niet met een handjevol creativiteit en een brainstorm over uw merk. Bij G2O Consultants gaat een positioneringstraject aanzienlijk dieper. Wij geloven dat een duurzame positionering geworteld moet zijn in uw identiteit. Dat pakken we op een unieke manier aan.

Met diepgang
Uniek aan onze aanpak is dat wij in uw positionering de parel van uw organisatie laten schitteren. Dat heeft al veel van onze opdrachtgevers verbaasd en – zoals ze het zelf noemen – ‘razend enthousiast’ gemaakt. Wat wij als eerste doen, is de ontastbare kant van uw organisatie vangen in een analyse. Dat zit ‘m in dingen als onuitgesproken overtuigingen, zelfbeeld, organisatiedrijfveren inclusief zgn. onderdrukte drijfveren, maar ook de rol van autonomie en verbinding in uw cultuur. Deze diepgang heeft twee opmerkelijk mooi resultaten:

  1. Uw positionering is gebaseerd op iets dat er al is. Dat geeft uw medewerkers een gevoel van trots en kracht.
  2. Uw positionering is geen papieren schilletje, maar wordt echt ervaren door uw klanten. U krijgt naar buiten toe de sterkste aantrekkingskracht die er is, namelijk van binnenuit!

Natuurlijk: misschien stemt uw huidige organisatie-identiteit u ontevreden en wilt u deze juist veranderen. In dat geval is het belangrijk om uw ambities als richtpunt te nemen. Maar let op: negeren kunt u uw huidige identiteit nooit, en veranderen met een positionering alleen lukt ook niet. Wij gaan u helpen de brug te slaan!

Aanpak
Een positioneringstraject bevat grofweg drie fasen. In fase 1 doen we interviews met u en managers/medewerkers, en diepte-interviews met enkele klanten. Verder doen we onderzoek naar de markt. In fase 2 analyseren we uw identiteit en koppelen we dit aan u terug. In fase 3 vertalen we alle uitgangspunten naar een sterke positionering.

Positioneren gaat over de manier waarop u onthouden moet worden. Een sterke positionering is dan ook samen te vatten in één enkele zin. Wat? Wij hebben zelfs de ‘merkcategorisatie’ bedacht, waarbij we de kern van een positionering terugbrengen tot één woord. Dat dwingt u en ons om heel goed na te denken over de echte betekenis van uw (organisatie)merk.

Neem contact op voor goede positionering

Of

De kernwaarden beter omschrijven. Dat was aanvankelijk de vraag van Lelie zorggroep. Maar wij ontdekten dat er voor sterke, effectieve kernwaarden meer nodig was dan een poëtische beschrijving.

Hendrik Jan van den Berg Lid Raad van Bestuur

Bekijk deze case
Toon alle cases

Ons magazine. inzicht.

Gratis magazine

Benieuwd naar onze visie? Inspiratie opdoen? Meer weten over G2O Consultants? Vraag de Inzicht aan!

Vraag 'm aan