Als u een eigen merk hebt of wilt introduceren, komt u voor tal van strategische vragen te staan. Wat is de beste positionering? Hoe kunt u uw merkportfolio het beste inrichten? Is een merkextensie verantwoord? Hoe voegt u twee bestaande merken samen? G2O Consultants helpt u de juiste keuzes te maken.

Merken zijn iets bijzonders. Ze zijn eigenlijk onzichtbaar. Ze zijn de optelsom van al die associaties en ideeën in het hoofd van uw klanten en medewerkers. Een merklogo aanpassen of een slogan veranderen is snel gedaan, op papier tenminste. Maar merkstrategie gaat juist over het managen van de immateriële kant van uw merk. Daar zit het goud.

De goede beslissing
U merkt dat als u een bestaand merk wilt aanscherpen. Sterker neerzetten, saneren, samenvoegen, restylen. De vraag is dan: wat doet het in de markt? In de hoofden van consumenten? Hoe behoudt en vergroot u de aantrekkingskracht van uw merk? Nee, laat niemand u wijsmaken dat merkstrategie een exacte wetenschap is. Er is geen absoluut goed of fout. Maar als consultants kunnen we u wel helpen een zeer goed onderbouwde beslissing te nemen.

Gedegen onderbouwing
Om tot een advies te komen, moeten we uw merk of ambities echt begrijpen. Veel voorkomende onderdelen van ons adviestraject zijn daarom:

1. Onderzoek van uw merk- en organisatie-identiteit. Campagnes bedenken is niet zo moeilijk, maar de ziel van uw merk komt alleen tot leven op de voedingsbodem van uw identiteit. Dit onderzoeken we door middel van interviews.
2. Onderzoek van uw doelgroep, klanten of niet-klanten. We zetten hiervoor een online survey op, waaruit we opvallend mooie inzichten halen. Geen veredelde NPS-scores of verkapte tevredenheidsonderzoeken, maar informatie over onder meer drijfveren en zelfbeeld.

Uiteindelijk voegen we aan alle data en analyses onze inzichten, ervaring en creativiteit toe. Dat leidt tot een gedegen, helder en concreet advies. Een strategisch merkadvies waarmee u de basis legt voor een krachtig en succesvol merk.

We zijn benieuwd naar uw vraagstuk!

Of

Karin en Robert Valk hadden een duidelijke ambitie. Een droom. Nóg meer retailketens laten profiteren van de krachtige omnichannel-oplossing van Valk Solutions.

Karin Valk Algemeen directeur

Bekijk deze case
Toon alle cases

Ons magazine. inzicht.

Gratis magazine

Benieuwd naar onze visie? Inspiratie opdoen? Meer weten over G2O Consultants? Vraag de Inzicht aan!

Vraag 'm aan